Update: ABP MIP en regelingen – 13-10-2019

Bij de keuringsprocessen rond de MIP en het aanvragen van regelingen gaat veel fout, zijn lange doorlooptijden met veel frustratie als gevolg. Dit onderwerp lag op de tafel tot begin dit jaar de veteranenombudsman besloot om een eigen onderzoek te gaan uitvoeren hierover. Defensie wilde vervolgens eerst dat afwachten voor ze verder wilden praten over dit onderwerp.

Mede dankzij Remko de Bruijn is het gelukt om onze kont binnen dat onderzoek te draaien. Na een gesprek met een secondant van de ombudsman, is Olaf Nijeboer uitgenodigd om deel te nemen aan een rondetafelgesprek over dit onderwerp. Bij dit gesprek waren allerlei belanghebbenden (defensie, ABP, VI et cetera) om de pijnpunten en oplossingsrichtingen te bespreken.

Maandag 14 oktober wordt de rapportage uitgereikt aan twee veteranen. Olaf Nijeboer is er één van. Dezelfde middag is een voortgangsgesprek met de minister van defensie. Een mooie kans dus om het onderwerp weer op tafel te leggen en omdat we betrokken zijn geweest is kennis van de inhoud van het rapport uit eerste hand. Daarmee zijn wij een prima gesprekspartner.